Mælk om natten - 10 mdr.

7. august 2021

Alder:
10 mdr.

Mælk om natten - 10 mdr.

Hej Helen

Oscar har det rigtig godt. Han er netop denne uge startet vuggestue, og det er gået over al forventning. Han er en meget nysgerrig, kvik og glad dreng. Det er så dejligt :)

Men nu til mine spørgsmål. Som du ved, har det været lidt af en udfordring at få Oscar til at spise. Jeg synes dog, at det går godt. Han spiser mange forskellige ting, er blevet rigtig god til at spise små bidder af mad, synke det ordentligt osv. Han har en god appetit og er ikke kræsen. Og de fleste dage spiser han så meget, at han slet ikke behøver mælk om dagen længere.

Til gengæld drikker han fortsat meget mælk om natten. Han er 10 en halv måned nu og skal stadig have mælk både når han skal puttes, sen aften og midt på natten. Altså mindst 3 ...

Annonce

... flasker hver nat. Jeg har hørt, at de fleste babyer kan sove 5 timer i streg cirka, når de er omkring 6 måneder. Men det gør Oscar ikke. Han sover 3-4 timer og skal så have flaske. Han sover også meget uroligt, så jeg er oppe mange gange hver nat for at give sut osv. Derudover vågner han stort set altid cirka klokken 5 om morgenen, uanset hvad tid han bliver puttet.

Jeg har prøvet at lave større flasker for at se, om han så kan tage længere søvnstræk, men det hjælper ikke. Det resulterer bare i, at han drikker endnu mere mælk. Jeg har også prøvet aftengrød, men det gør heller ingen forskel.

Har du et forslag til, hvad jeg kan gøre for at vi får en bedre nattesøvn herhjemme?

På forhånd tak for hjælpen.

Kærlig hilsen
Oscars mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.