Brev:
Mælk om natten - 10 mdr.
7. august 2021
Alder:
10 mdr.
Mælk om natten - 10 mdr.
Hej Helen
Oscar har det rigtig godt. Han er netop denne uge startet vuggestue, og det er gået over al forventning. Han er en meget nysgerrig, kvik og glad dreng. Det er så dejligt :)
Men nu til mine spørgsmål. Som du ved, har det været lidt af en udfordring at få Oscar til at spise. Jeg synes dog, at det går godt. Han spiser mange forskellige ting, er blevet rigtig god til at spise små bidder af mad, synke det ordentligt osv. Han har en god appetit og er ikke kræsen. Og de fleste dage spiser han så meget, at han slet ikke behøver mælk om dagen længere.
Til gengæld drikker han fortsat meget mælk om natten. Han er 10 en halv måned nu og skal stadig have mælk både når han skal puttes, sen aften og midt på natten. Altså mindst 3 flasker hver nat. Jeg har hørt, at de fleste babyer kan sove 5 timer i streg cirka, når de er omkring 6 måneder. Men det gør Oscar ikke. Han sover 3-4 timer og skal så have flaske. Han sover også meget uroligt, så jeg er oppe mange gange hver nat for at give sut osv. Derudover vågner han stort set altid cirka klokken 5 om morgenen, uanset hvad tid han bliver puttet.
Jeg har prøvet at lave større flasker for at se, om han så kan tage længere søvnstræk, men det hjælper ikke. Det resulterer bare i, at han drikker endnu mere mælk. Jeg har også prøvet aftengrød, men det gør heller ingen forskel.
Har du et forslag til, hvad jeg kan gøre for at vi får en bedre nattesøvn herhjemme?
På forhånd tak for hjælpen.
Kærlig hilsen
Oscars mor